ایران، نبرد چالدران و سلاح هسته ای
بازدیدها: 1
از نبرد بزرگ چالدران ۵۱۱ سال و ۱۰ ماه میگذرد. امروز ۳۱ خرداد سال ۱۴۰۵ است و بقول هوشواره : بر اساس تاریخ امروز (۳۱ خرداد ۱۴۰۵)، نبرد چالدران که در ۱ شهریور ۸۹۳ خورشیدی رخ داد، دقیقاً ۵۱۱ سال و ۱۰ ماه پیش بوده است.چیزی که نبرد بزرگ چالدران به ما ثابت کرد و آموخت این است که باید ایران برترین سلاح ممکن را بسازد. در نبرد چالدران سپاه عثمانی ضمن برتری عددی قوای پیاده و سوار خود از سلاح آتشین و توپ خانه نیز استفاده میکرد.
سربازان ایران کم تعداد تر و از نظر فناوری و قدرت آتش متکی بر سلاح های سرد مانند نیزه، شمشیر و کمان بودند. اما در برابر دشمن عثمانی توپ خانه مجهر و آماده ای داشت و در خطوط خود از تفنگداران جنگدیده نیز استفاده میکرد.
عثمانی در قرن های پیش با همین توپ خانه دیوار های مستحکم دژ قسطنطنیه را کوبیده و این شهر بزرگ که برای قرن ها پایتخت روم بود را تسخیر کرده بودند. فتح قسطنطنیه نشان داده بود با ورود توپ و سلاح آتشین دیگر قلعه و سرنیزه بکار نمی اید. در نبرد چالدران نیز ثابت شد جوانمردی شاه ایران و سلحشوری سلحشوران ایران در نبرد توانایی سرکوب توپخانه دشمن را ندارد.
پاسخ آتش آتش است . امروز از نبرد چالدران که دشمن سلاح آتشین و توپخانه داشت و ما نداشتیم ۵۱۱ سال و ۱۰ ماه میگذرد . از این ۱۰ ماهش ۴۰ روز اش را با آمریکا و اسرائیل دو قدرت مسلح به سلاح اتمی جنگیدیم. اگر سلاح اتمی آمریکا را حساب نکنیم آنها حتی از نظر نیروی انسانی نیز تعدهد جنگجوی بیشتری نسبت به ما دارند.

نبرد چالدران به ما میگوید ما باید بهترین و کارا ترین سلاح ها را داشته باشیم.
چند روز پیش از امضای تفاهم میان ایران و آمریکا آقای عراقچی گفته بود که با این مضمون نظر ایران بر رقیق سازی اورانیوم در داخل کشور است !
ما آن روز باور نکردیم و از نگرانیمان این مطلب را نوشتیم :
رقیق سازی اورانیوم خیانت به ایران و تشیع است
اما متاسفانه در بند ۸ توافق ایران با آمریکا دقیقا به این مساله اشاره شده است .
در بند هشت توافق ایران با آمریکا آمده است :
. جمهوری اسلامی ایران مجدداً تایید میکند که سلاح هستهای تولید یا ابتیاع نخواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا موافقت کردهاند که وضعیت مواد غنیشده ذخیره شده را از طریق یک سازوکار مورد توافق طرفین و مطابق با برنامه زمانی مندرج در بند ۷، حداقل به شیوه رقیقسازی در محل، تحت نظارت آژانس بینالمللی انرژی اتمی، حل و فصل کنند. دو طرف همچنین موافقت میکنند تا در مورد موضوع غنیسازی، و دیگر موضوعات مورد توافق دو طرف مرتبط با نیازهای هستهای جمهوری اسلامی ایران، بر اساس یک چارچوب رضایتبخش که در توافق نهایی مورد موافقت قرار خواهد گرفت، بحث کنند. توافق نهایی مفاد این بند را تایید خواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا به اهمیت اساسی موضوعات هستهای ذکرشده در بالا اذعان دارند و قصد خود را برای رسیدگی فوری به این موضوعات در مذاکرات، به منظور دستیابی به توافق متقابل در مورد آنها اظهار میکنند.
طبیعی است ایران بدون اورانیوم با غنی ۶۰ درصد دیگر برگ برنده ای برای حفظ تنگه هرمز نخواهد داشت . نه تنها ایران بدون اورانیم ۶۰ درصد نمیتواند مدیریت خود بر تنگه هرمز را حفظ کند بلکه از این به بعد باید دستورات رژیم ایالات متحده را در هر مورد کوچک و بزرگی باید اطاعت کند.
بدون اورانیوم ۶۰ درصد غنی شده و بدون امکان پاسخ اتمی به تهدیدات هسته ای آمریکا و اسرائیل دیگر ایران نمیتواند در برابر آمریکا و اسرائیل مقاومت و ایستادگی کند. بدون اورانیوم ۶۰ درصد آمریکا دستور خواهد داد موشک های بلستیکمان را در اخیارشان قرار بدهیم، شهر های موشکی را ویران کنیم ، نفتمان را در اختیارشان بگذاریم ، ایران تجزیه شود و دیگر خدایی نکرده نابود شود ! چرا !؟ خب چون اگر در هر مورد از دستورات آمریکا مخالفت کنیم تهدید به حمله اتمی میکند ! و از آنجا که میدانیم این کار را میکند پس به ناچار و لاجرم مجبور به تسلیم خواهیم شد!
چیزی که تا اینجای کار آمریکا را مجبور به تسلیم در برابر ایران کرده و ناتوان از باز کردن تنگه هرمز کرده و مجبوز به امضای تسلیم نامه کرده حضور و وجود ۴۴۰ کیلو اورانیوم ۶۰ درصد بوده.
بقای صنعت هسته ای، موشکی ، تنگه هرمز ، تسلط ایران بر منابع نفتیش و تمامیت عرضی اش همه و همه وابسته به این ۴۴۰ کیلو اورانیوم ۶۰ درصد است. بدون ایران اورانیوم دیگر ایران هیچ چیزی ندارد و نخواهد داشت! خدایی نکرده .

در بند اول توافق ایران و آمریکا آمده است :
۱. جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا و متحدین آنها در جنگ حاضر، با امضای این یادداشت تفاهم خاتمه فوری و دائمی عملیاتهای نظامی را در تمامی جبههها، از جمله در لبنان، اعلام کرده و تعهد میکنند از این پس هیچ جنگ یا هیچ عملیات نظامی علیه یکدیگر آغاز نکنند و از تهدید یا استفاده از زور علیه یکدیگر خودداری کنند و تمامیت ارضی و حاکمیت لبنان را تضمین کنند. توافق نهایی خاتمه دائمی جنگ در تمامی جبههها، از جمله در لبنان، و بقیه مفاد این بند را تایید خواهد کرد.
طبق این بند به محض امضای توافق اسرائیل باید از حمله به لبنان خود داری میکرد و با احترام به حق حاکمیت لبنان و تمامیت عرضی این کشور که بخشی از توافق است و به صراحت نامش در همین بمد اول آمده عقب نشینی میکرد! آما آیا اسرائیل آتش بس با لبنان را پذیرفت ؟ نخیر دست به کشتار شیعیان لبنان زد و حتی نتنها عقب نشینی نکرد که پیشروی هم کرد !
با این وجود که احتمال نبرد اتمی میان ایران و اسرائیل بر سر شیعیان لبنان وجود دهرد البته هرچند کم اما با این وجود اسرائیل کوچکترین احترامی به اولین بند این توافق نامه نشان نداده. پس از امضای توافق میان ایران و آمریکا، اسرائیل عقب نشینی نکرده که پیش روی کرده حملات را متوقف نکرده که کشتار را بیشتر کرده .
اسرائیل و آمریکا که در ظاهر هم به اولین و بدیهی ترین بند قرار داد وفا دار نیستند با ایران بدون اورانیوم غنی شده چه خواهند کرد ؟
در بند اول حتی گفته شده هیچ کدام از طرفین نیز نباید هم ریگر را تهدید کنند اما ترامپ لعنت الله علیه بارها ایران را تهدید کرده و حتی بصورت ضمنی تهدید به حمله اتمی نیز کرده است.
توافق نامه ایران و آمریکا در ظاهر به نفع ایران است و تعهدات زیادی بر عهده آمریکا گذاشته اما این توافق تنها تا آنجایی به نفع ایران است که ایران اورانیوم ۶۰ درصد داشته باسد و پس از رقیق سازی اورانیوم دیگر ایران هیچ دارایی استراتژیکی نخواهد داشت !
هرچند همین حالا هم شیعیان لبنان درحال کشتار هستند! ایران تهدید به حمله میشود . همین اول کار هم دشمن آمریکایی و اسراییلی حتی وانمود هم نمیکنند به تعهداشان تا زمانی که ذخیره استراتژیک اورانیوم ایران را از چنگش بیرون بیاورند وفادهر خواهند بود و بعد اش پیمان شکن ای خواهند کرد ! آنها از اولین لحضات امضای تعهدات و توافق نامه تا اینجا کار خیانت کار و پیمان شکنی کرده اند وای بحال روزی که دیگر ایران قابلیت تسلیحات هسته ای نداشته باشد .
مشکل ایران این است که همان روز اول دست به تولید و توسعه سلاح هسته ای، موشک بالستیک ابر فراصوت قاره پیما و زیردریایی حامل سلاح هسته ای نزد.
